torstai 26. kesäkuuta 2008

Kaipuu käsillä tekemiseen...






Olen nyt viettänyt muutaman illan yksin, omassa hyvässä seurassani. Olen nauttinut yksinolosta enemmän, kuin olisin osannut kuvitellakaan. Yleensä en ole ikinä yksin ja koska työnikin on jatkuvaa vastavuoroisuutta, yksinäisyyttä kaipaa.

Tämä päivä on ollut poikkeuksellinen, koska en ole lukenut ollenkaan. Paitsi, että se ei ole totta. Herättyäni luin sanomalehden, sitten luin jonkun siirappisen rakkausnovellin naistenlehdestä (se oli kyllä aika kamala, mutta kai sellainenkin piti kesän kunniaksi lukea) ja sitten olen illalla lukenut virkkausohjetta.


Ihanan ilta-auringon heittäessä lempeää valoaan sohvalleni istuin itsekseni, katselin toisella silmällä hömppää televisiosta ja virkkasin. Tuntuu mukavalta nähdä oman käden jälki ja olenkin loman aikana virkannut jo kaksi pitsiliinaa. Langan väri on aivan värimaailmani ulkopuolelta, koska se on vanhaa roosaa, mutta kesä herkistää uusille asioille ja hyvä niin.

Minun piti mennä tänään kirjastoon, koska olen hotkinut jo kaikki viimeksi lainaamani kirjat, mutta eksyinkin alennusmyynteihin. Oho. Ostin muun muassa kolme pokkaria ja niistä voin kirjoittaa myöhemmin. Lisäksi ostin ihania askartelujuttuja. Minut on kutsuttu muutamiin kesäjuhliin ja ajattelin muistaa kesänsankareita itsetehdyillä korteilla. Kerrankin on aikaa tehdä itse. Olen iloinen siitä, että ainakin Suomessa on jo jonkin aikaa ollut vallalla suuntaus, jonka mukaan käsillä tekeminen on tyylikästä. Kesän sisustustrendinä on muuten selvästikin ruusuinen romantiikka, joten mikä siihen sopisi paremmin kuin virkatut vanhan roosan väriset pitsiliinat. Kerrankin minäkin olen trendikäs!

Ei kommentteja: